Ubytování a stravu si hradí uživatel ze svého důchodu:
Úhrada musí být zaplacena do konce daného kalendářního měsíce. Doporučujeme však provést platbu do 15. v měsíci.
Péči si uživatel hradí z přiznaného příspěvku na péči. Podle § 49 zákona č. 108/2006 Sb. v platném znění je úhrada za péči automaticky stanovena ve výši přiznaného příspěvku. Pokud uživatel nemá příspěvek přiznán, může si péči fakultativně objednat a uhradit.
Kapesné je určitá finanční částka z důchodu uživatele, která slouží k jeho osobní potřebě (k úhradě poplatků za léky apod.) Dle zákona je to minimálně 15 % z příjmů uživatele.
Uživatel si může se svým kapesným hospodařit sám nebo může využít tzv. osobní karty spravované sociální pracovnicí. Tuto variantu spíše doporučujeme z důvodu bezpečnosti a pomoci se spravováním osobních financí.
Pokud jde uživatel např. ven na zahradu, na procházku, do města či k lékaři, je nutné vždy zdravotnickému personálu sdělit, kam jde a předpokládanou dobu návratu. V případě potřeby doprovází uživatele při vycházkách a návštěvě lékaře personál přímé obslužné péče.
Návštěvní doba je stanovena od 8:00 do 15:45
Jak postupovat v případě plánovaného pobytu uživatele mimo zařízení?
Uživatel může samozřejmě trávit delší čas mimo zařízení (např. víkend či svátky ve své rodině).
Plánovaný pobyt mimo zařízení delší než 1 den je však nutné nahlásit zdravotní sestře, a to 2 pracovní dny předem.
Dále je nutné nahlásit návrat uživatele (den, hodinu).
V případě, že uživatel platí ze svého důchodu celou úhradu za pobyt a stravu, bude mu při přechodném pobytu mimo zařízení (tzn. v případě, že v daný den neodebral žádné jídlo) na základě vyúčtování vrácena denní norma stravného. Způsob úhrad a vratek je podrobně popsán v domovním řádu.
Při pobytu uživatele v nemocnici či jiném zdravotnickém zařízení je mu jeho místo samozřejmě dále drženo, aby se měl po propuštění kam vrátit. Pro vyúčtování platí stejná pravidla jako v předchozím odstavci.
Musí se uživatel přihlásit k trvalému pobytu v Domově?
Uživatel se k trvalému pobytu v našem zařízení přihlašovat nemusí, tuto možnost ale samozřejmě má.
Přináší mu to jisté výhody:
Při vyřízení trvalého pobytu pomáhá uživateli sociální pracovnice. Obecní úřad si za přihlášení účtuje poplatek 50,- Kč.
Aplikace Mapa pomoci Ústí nad Labem byla vytvořena za účelem rychlejšího přehledu o sociálních a jim podobných službách poskytovaných na území města, aby občané, kteří aktuálně řeší nastalou situaci, případně jejich přátelé a příbuzní, věděli, kde mohou vyhledat pomoc. Mapu pomoci naleznete také na webových stránkách města pod záložkou „Občan – sociální oblast“.
Služby Domova jsou zaměřeny na problematiku stárnutí, onemocnění Alzheimerovou chorobou či jiným syndromem demence.