Nástup do domova

Jaké doklady je nutné mít u sebe při nástupu do domova pro seniory?

...občanský průkaz a zdravotní průkaz pojištěnce. Tyto doklady je možné odevzdat do úschovy ke zdravotní sestře v našem zařízení.

Jaké věci by měl mít klient s sebou při nástupu do domova pro seniory?

Oblečení – při nástupu do domova pro seniory musí být veškeré oblečení označeno, a to vyšitým příjmením klienta. Označení prádla zajiš'tuje rodina. Oblečení by mělo být hlavně pohodlné a příjemné. Je vhodné zohlednit i výběr materiálu u oblečení vzhledem k tomu, že naše prádelna nemá prostory k sušení prádla a veškeré prádlo se suší v sušičce. Samozřejmě je nutné zohlednit v jakou roční dobu klient do zařízení nastupuje a dále dle potřeby oblečení obměňovat či dokupovat. Je vhodné poradit se s personálem a průběžně konzultovat, zda je zapotřebí něco dokoupit či v opačném případě zlikvidovat. Za neoznačené oblečení domov pro seniory neručí.

...při nástupu doporučujeme následující seznam oblečení:

  • 7x noční košile nebo pyžamo – nejlépe bavlněné
  • 10x spodní kalhotky/trenýrky či slipy
  • 5x spodní košilka/tílka
  • 10x ponožky, dále teplé ponožky
  • 4x tričko s krátkým rukávem – bavlněné
  • 3x triko s dlouhým rukávem – bavlněné
  • 3x dámská plátěná zástěra/košile (pro muže)
  • 5x leginy nebo tepláky – 2x silnější, 3x slabší
  • 2x svetr
  • 1x kalhoty (vycházkové oblečení)
  • 1x svrchník
  • 2x přezůvky; omyvatelné pantofle a teplé bačkory – nazouvací na přezku či zip
  • 1x sezónní vycházková obuv
  • Šátek, pokrývka hlavy
  • Rukavice, šála
  • Pro pohyblivé klienty je vhodné přibalit i sportovní oblečení a obuv
  • Pro ležící klienty je nutné zvýšit počet nočních košil či pyžam

...toaletní potřeby:

  • 5x ručník
  • Papírové kapesníky, toaletní papír
  • Hygienické a toaletní potřeby (hřeben, kelímek, zubní pasta, kartáček a další věci denní potřeby)

...osobní věci – veškeré osobní věci, které příbuzní klientovi do zařízení zakoupí a donesou či naopak odnesou pryč, je nutné nahlásit ošetřujícímu personálu. Cenné věci a peníze v hotovosti je lépe uschovat u sociální pracovnice. Za ztrátu či poškození cenností ponechaných na pokoji klientů domov pro seniory neručí.

...nezapomeňte na:

  • Brýle
  • Zubní protézu, popř. jiné kompenzační pomůcky jako jsou hole, berle, chodítko apod.
  • Léky které užíváte, minimálně na 14 dní (další předepíše lékař docházející do domova)
  • Inkontinentní pomůcky, pokud je klient používá, do doby než lékař v zařízením předepíše další.

Co naopak vůbec není zapotřebí?

...v našem domově mají klienti k dispozici zařízené pokoje, proto nepotřebují žádný vlastní nábytek apod. Pouze speciální pomůcky nebo drobné předměty (obrázek apod.) si mohou samozřejmě vzít s sebou.

...klienti nepotřebují vlastní nádobí či příbor.

Může mít klient na pokoji vlastní elektrospotřebiče (varnou konvici, TV či rádio)?

...elektrospotřebiče mohou mít klienti na pokoji po předchozí domluvě s ředitelem domova pro seniory. Pokud bude spotřebič povolen, je nutné, aby byl buď nový nebo  s aktuálním potvrzením o provedené elektrorevizi.

...za TV a rozhlasový přijímač je ze zákona povinné platit tzv. koncesionářský poplatek. Klient tento poplatek může hradit buď v místě svého trvalého bydliště (pokud má trvalé bydliště mimo naše zařízení) nebo přihlásí přístroj na místní poště a poplatek bude hradit zde.

Užívání elektrospotřebičů podléhá opatřením vyjmenovaným v Domácí řádu. Domácí řád je ke stažení v sekci Formuláře ke stažení.